FineYard
Strategische communicatiesessie, huisstijl, middelen en website
De klantvraag
“Voor ons gevoel hebben we een uniek concept in handen omdat we alles van het buitenleven willen combineren binnen één bedrijf. We kunnen het qua communicatie zelf opzetten, maar vinden het juist mooi om die blik van buiten te krijgen. Kunnen jullie ons voorthelpen met een naam, logo, huisstijlmiddelen en website?”
De opdracht
“Natuurlijk kunnen we dat! Wat een mooie opdracht! Zo vaak gebeurt het niet dat we echt van scratch aan de slag mogen. Eerst maar eens een strategische sessie met de klant georganiseerd. Dat klinkt zwaar, maar het draait dan vooral om het samen brainstormen. Met als doel de identiteit en de merkbeleving boven tafel te krijgen. Wat heeft de klant de doelgroep(en) te bieden? In een notendop: het ontzorgen van klanten in het luxe segment voor wat betreft het buitenleven. Dat kan de tuin zijn, een poolhouse, tuinkamer of zwembad. Soms zelfs het complete pakket. Het gaf ons de noodzakelijke inspiratie om in een volgende bijeenkomst de naam FineYard te introduceren. En wie ons een beetje kent, weet dat het daar niet bij blijft. Meerdere logovoorstellen komen voorbij en al tijdens de meeting wordt meteen een ‘award winning logo’ aangewezen. Ook presenteerden we een pay-off (‘regisseur voor het buitenleven’). Het werd allemaal met een grote grijns ontvangen. Een schot in de roos!
Natuurlijk is dan na afloop op ons hoofdkwartier ook even gejuich te horen. Maar niet te lang, want we moesten vol gas aan de bak met allerlei huisstijlmiddelen. Van visitekaartjes tot enveloppen. En van briefpapier tot social media posts. En van een gebruiksvriendelijke website tot de SEO vriendelijke webteksten. Met als klap op de vuurpijl ook nog een brochure.
De reactie
“Het hele communicatietraject klopt als een bus. We hadden wel iets voor ogen, maar wat hebben jullie ons op een positieve manier weten te verrassen! Op de valreep kunnen we ons nieuwe merk dit jaar nog op een goede manier presenteren. Dank N35, we gaan 2021 echt afsluiten met een knaller!”
Bekijk hier de website van FineYard.