Casus

DitsVit Logo
Fruit
Ditsvit Logo

DitsVit

Concept en Logo ontwikkeling

De klantvraag
“Ik heb wellicht een wat ‘bijzondere’ vraag voor jullie. Ik ben namelijk benieuwd in hoeverre jullie met startende ondernemers meedenken over een pakkende bedrijfsnaam.”

De opdracht
Dit was de eerste alinea van de mail die Ditsy Bergman uit Lemelerveld ons stuurde. Ditsy was bezig met een opleiding tot gewichtsconsulent en had gezonde plannen om daarna te starten met een eigen onderneming waarbij ze mensen begeleidt met voeding, gewicht, beweging en rust. Samen bedachten we de naam DitsVit. Een mooie samensmelting van de voornaam en het woord vitaliteit. Daarna volgde de tagline ‘Altijd in vorm’. Een krachtige pay-off die zowel betrekking heeft op de cliënt als Ditsy.

Daarna volgde de ontwikkeling van het logo. Samen met Ditsy hebben we gekozen voor een strak lettertype en de fruitige kleuren oranje en groen. Deze twee kleuren passen heel goed bij vitaliteit en voeding. Het beeldmerk is een cirkel met de letters DV die ruimtelijk in elkaar overlopen met een functioneel schaduweffect. Al zeggen we het zelf, ook wij waren hier in vorm!
www.ditsvit.nl

De reactie
N35 Creatief heeft mij geholpen bij het ontwikkelen van mijn eigen, unieke stijl. In een brainstormsessie heeft Martijn verkent wie ik precies ben, wat ik met DitsVit wil uitstralen en waar ik met mijn eigen bedrijf naartoe wil. Na veel over en weer bellen en mailen met creatieve breinen Martijn en Oda zijn we tot een pakkende bedrijfsnaam, pay-off, logo en beeldmerk voor DitsVit gekomen. Ik ben blij met het resultaat en ik maak er nu dankbaar gebruik van. Ik kijk dan ook terug op een prettige samenwerking met N35 Creatief.

Ditsy Bergman, eigenaar DitsVit