Casus

Kroon Totaalafbouw
Kroon Totaalafbouw
Kroon Totaalafbouw

Kroon Totaalafbouw

Logo- en huisstijlontwikkeling, Landingspage

De klantvraag
Na de inschrijving bij de Kamer van Koophandel reed Harrie Kroon in één streep door naar ons kantoor. “Ik heb eigenlijk snel een nieuw logo en visitekaartjes nodig”, gaf Harrie aan. ”Kunnen jullie dat regelen?

De opdracht
Na een paar uur brainstormen met heerlijke koffie hadden we een goed beeld wat Kroon Totaalafbouw allemaal doet en vooral ook wat de kracht van het bedrijf is. Harrie richt zich op de zakelijke markt om de aannemers in Overijssel te ontzorgen in het gehele bouwproces. Van werkvoorbereiding, calculaties en bouwvergaderingen tot aan het bouwen zelf.

Harrie gaf een paar duidelijke richtlijnen voor het logo: “Graag zonder poeha en zonder gereedschappen.” Bij het afscheid kregen we meteen al een go op de tarieven en het traject. Fijn, een ondernemer die snel schakelt. Onze ontwerpstudio koos voor een frisse kleur blauw om de betrouwbaarheid te benadrukken. Tenslotte timmert Harrie al jaren aan de weg. De kroon als beeldmerk is natuurlijk een mooie knipoog naar de achternaam en elementen van de kroon komen terug in het lettertype. En passant hebben we ook een mooie pay-off bedacht: ‘De kroon op het werk’.

Harrie blij, wij blij, dus was het tijd om de visitekaartjes te ontwerpen en te drukken. Daarna moest er een functionele (tijdelijke) landingspagina komen op www.kroontotaalafbouw.nl. Fase twee van de responsive website volgt in een later stadium. Zo kan Harrie in alle rust nadenken over de invulling en de functionaliteiten.

De reactie
“N35 Creatief handelt snel en zit direct op dezelfde lijn als de klant. Ik ben vriendelijk geholpen in een vertrouwde kantooromgeving. Als extraatje kreeg ik nog het advies de sociale kanalen meer te gebruiken om nieuwe klanten te bereiken.”

Harrie Kroon, eigenaar Kroon Totaalafbouw