Casus

Nijenhuis Truck Solutions

Nieuwe huisstijl

De Klantvraag
“Maandag 1 maart ga ik mij inschrijven bij de KVK. Ik ga als eenmanszaak bedrijven adviseren en helpen de transitie naar Zero of Low Emission trucks te maken. Ik ben op zoek naar een partner die meedenkt over mijn bedrijfsnaam en een uniek logo ontwerpt.”

De opdracht
Johnny liep al langer met het idee rond om een eigen onderneming te starten. De kersverse ondernemer had zich goed voorbereid en al een aantal opties voor een bedrijfsnaam opgeschreven. We hebben Johnny geadviseerd zijn achternaam te gebruiken met de toevoeging Truck Solutions. Als pay-off bedachten we ‘the future of driving’. Want Low Emission, dat is de toekomst!

Daarna zijn onze creatieve doeners aan het tekenen en schetsen geslagen. We hebben gekozen voor een speelse letter N als herkenbaar beeldmerk in de vorm van een weg. Qua kleuren zijn we aan de slag gegaan met het groen van de natuur en duurzaamheid gecombineerd met zwart, de kleur van het asfalt. En dan is de cirkel rond! De cirkel heeft een stevige belijning gekregen omdat we een stevig fundament willen leggen voor de toekomst. Voor zowel de samenwerking tussen Nijenhuis en de klant als tussen natuur/milieu en asfalt. Na het opleveren van het logo werden de visitekaartjes ontworpen en gedrukt.

De reactie
“Het was fijn zaken doen met de mensen van N35. Voordat er suggesties werden gedaan voor een naam en logo werd er eerst goed geluisterd naar de missie en visie van mijn nieuw op te richten bedrijf. Het was een erg prettig gesprek, waarbij ik snel werd begrepen. Dat bleek uiteindelijk ook wel uit het resultaat. Een duidelijke naam  met dito pay-off werd voorgesteld. Het logo heeft een duidelijk verhaal, doet recht aan de missie van het bedrijf en oogt fris. Elke keer als ik een visitekaartje mag overhandigen, ben ik trots op het logo en de uitstraling. Mijn tip voor iedereen die een idee uitgewerkt wil zien in een ontwerp: ga naar N35 Creatief!

Johnny Nijenhuis, Eigenaar van Nijenhuis Truck Solutions